Ett erkännande

Ibland är det viktigt att erkänna att en har haft fel, och detta är särskilt viktigt när det är uppenbart och känt för alla andra att man totalt ute och cyklade – detta ger en bild av ödmjukhet som generellt anses vara en dygdig egenskap hos folk.

Nåväl, här kommer det: Jag hade fel. Jag sa att det aldrig regnade i Kambodja, och det har visat sig vara så in i helsike fel. Av någon underlig anledning är denna torrsäsong ovanligt blöt. Det har åskat tre gångar på en vecka. Det kommer skyfall. Igår skulle vi gå hem från vårt studiecafé och inget var torrt förutom datorerna vi slagit in i plastpåsar. Vi gick i vatten upp till fotknölarna. Det finns element i min grupp som påpekade att jag möjligen antytt att detta skulle vara en omöjlighet, så det är bara att krypa till korset.

Å andra sidan är det ju ganska skönt. Det blir lite svalare en stund, trots att luften får en luftfuktighet på ungefär tvåhundra procent (lika viktigt som det är att erkänna felaktiga uttalanden är det att vara tydlig med sina siffror så folk förstår). Efter duschen försöker jag torka mig torr, och undrar om det är något fel på mig handduk – jag blir ju aldrig torr nog att inte se vätska på huden?!

Summa summarum kan vi konstatera att vardagen är full av lärdomar, nästan mer full an flera av de fackböcker jag läst genom åren.

Sponsra gärna några åskledare till Kambodja, de har inga.

//Tessan

Posted on 04/04/2012, in Tessan. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

